تلخی قورمه سبزی را از بین ببرید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 28 تير 1403
بازدید : 67
نویسنده : کتابخونه


سبزی های خورش لذیذ سبزی، جعفری، گشنیز، شنبلیله و نعناع است و اگر سبزی ها زیاد سرخ شوند، سبزی ها سوخته و برشته می شوند و طعم خورش تلخ می شود. در این مطلب روش رفع تلخی قرمه سبزی را به شما آموزش می دهیم تا در صورت بروز این مشکل به راحتی مشکل خود را حل کنید. با ما در ارکیده همراه باشید.

چرا سبزیجات خورشتی طعم تلخی دارند؟

از بین بردن تلخی کورما کار سختی نیست. سبزیجات خورش کورما سبز، جعفری، گشنیز، شنبلیله و نعناع است. همچنین استفاده نادرست از لیمو عمانی نیز می تواند باعث تلخی کرم سبزی شود. قبل از استفاده، لیمو عمانی را چند ساعت خیس کنید یا آن را شکافته و دانه ها را جدا کنید. سپس لیمو را رنده کنید و در آخر ۱ تا ۲ قاشق چایخوری به خورش اضافه کنید. راه دیگر استفاده از گشنیز و اسفناج است. به دلیل شیرینی گشنیز می توان از آن برای خنثی کردن تلخی خورش سبزی کورما استفاده کرد. با نکاتی در مورد اینکه وقتی سوپ سبزیجات تلخ می شود چه باید کرد، همراه باشید.

راه های رفع تلخی سبزیجات سبز

تلخی سوپ سبزیجات را با سیب زمینی دریافت کنید

سیب زمینی همیشه مشکلات خورش ها را حل می کند. اگر سوپ سبزی طعم تلخی داشت سیب زمینی ها را به خورش اضافه کنید و قبل از پخت آن ها را بردارید.

خوردن تلخی کرم سبزی با آب

اگر تلخی خورش سبزی لذیذ به دلیل لیمو عمانی است، مقداری آبگورا اضافه کنید.

پیاز را اضافه کنید

پیاز داغ کمی شیرین است و طعم کمی شیرین به غذا می دهد و شیرینی و کارامل پیازها می تواند به خنثی شدن تلخی سوپ سبزیجات کمک کند. پس یک پیاز بزرگ را بردارید و آبکش کنید و در تابه ای با کمی روغن تفت دهید و به آش سبزی اضافه کنید. پیاز داغ علاوه بر اینکه گولش را خوشمزه تر می کند، غذا را زیباتر می کند.

مقداری آب اضافه کنید

رقیق کردن خورش سبزی تلخ با اضافه کردن آب از تلخی خورش می کاهد. پس مقداری آب جوش به خورش سبزی اضافه کنید تا تلخی آن کم شود.

تهیه ادویه لیمو عمانی در قرمه سبزی

لیمو عمانی یکی از سبزیجاتی است که باید مصرف شود. اما آب سبزیجات در صورت عدم استفاده صحیح می تواند تلخ شود. حتما از لیمو عمانی مرغوب استفاده کنید و دانه های آن را بردارید یا لیموها را چند ساعت در آب خیس کنید قبل از اینکه به ظرف اضافه کنید. می‌توانید لیمو عمانی را خرد کرده، دانه‌های آن را بردارید، سپس لیمو را پودر کرده و در نیم ساعت آخر پخت گوروما گیاهی، یک یا دو قاشق غذاخوری به کاری اضافه کنید.

لیمو عمانی خشک نشده و بدون هسته را به خورش اضافه نکنید. همچنین لیمو عمانی را نباید به مدت طولانی در آب سبزیجات بگذارید، زیرا باعث تلخی آن می شود. اگر لیمو عمانی دلیل خالی بودن سوپ سبزی شماست، لیمو را از خورش خارج کنید و مقداری آبلیموی تازه به آن اضافه کنید، البته باید تازه و با کیفیت باشد. این روش تلخی سوپ سبزی را از بین می برد.

برای رفع تلخی شنبلیله در سوپ سبزیجات

اگر مشکل تلخی آش سبزی از شنبلیله است، نسبت آن را در سوپ سبزی در نظر بگیرید. به طور کلی به ازای هر کیلوگرم سبزیجات پخته 100 گرم شنبلیله اضافه کنید. در قورمه سبزی سبزی هم از شنبلیله استفاده نکنید فقط هنگام سرخ کردن گوشت کمی شنبلیله اضافه کنید. اما اگر سبزی تلخ گذاشتید مقداری اسفناج و گشنیز به مخلوط سبزی اضافه کنید تا تلخی آن گرفته شود و به آش اضافه کنید تا تلخی آن گرفته شود.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com